PDA

View Full Version : does anyone like Negima....?



Pages : [1] 2

silverdragon87
11-06-2004, 07:59 PM
Negima is a new manga after love hina so i was wondering if anyone like this anime.....???

Dark_Misery
11-07-2004, 02:13 AM
Never heard of it before..is it good?

Diaphanus
11-07-2004, 04:56 PM
I find Negima entertaining. http://animegalleries.net/bbs/images/smilies/biggrin.gif It's full of fanservice of the sexual variety. However, I do like the cute girls, the story, and the Latin! http://animegalleries.net/bbs/images/smilies/biggrin.gif http://animegalleries.net/bbs/images/smilies/biggrin.gif

Vandire
11-07-2004, 05:04 PM
I've not seen the anime of Negima, but the mangas pretty cool :) Kinda odd, though, that a story about a 10 yr old is rated 16+ :p

Die Tod von Euch
11-07-2004, 06:42 PM
Oh goodness... I can tell from Diaphanus' post that this may be a manga that one must be careful when talking about. Please try to keep away from anything really adult. Adult content will be removed.

[BlackDeath]
11-08-2004, 07:49 AM
I've not seen the anime of Negima, but the mangas pretty cool :) Kinda odd, though, that a story about a 10 yr old is rated 16+ :p

Well there are trailers floating around but they don't look like much, but it's only a trailer i guess. Yeah and "The Death of You" is right, there going to butcher it, damn those dubbing people! <waves fist in the air>. However as for the manga, i have the first 3 volumes of this and i really like it, Ken Akamatsu has got a thing for these types of Mangas and Animes, with only one difference of about 25 extra characters xD

silverdragon87
11-08-2004, 02:11 PM
i have the volumes of negima but it is sorta confusing (probably cause the 10 yr old teacher and the enitire classroom of older girls :laugh:)

Fujiwara-Takumi
11-08-2004, 09:51 PM
Lol, how can u get confused with the story eh? I hav 1-3 and waiting on 4 coming up very soon^o^. All Negima is right now is about a 10 year old going-to-be Magister Magi/great wizard doing his job/training assisigned by his Master Wizard. And so far, he has figured out that the Southern Master Of A 1,000 Spells is no other than his father. Sounds cool right? When in reality, he is a wizard, but can't do more than 6 spells. He's a fraud, but still a good person. hehe. It really is a good Manga and good anime too^_^.

[BlackDeath]
11-09-2004, 06:48 AM
Yea but he cheated Evangeline! Umm..i too and waiting for vol 4, it's pretty entertaing how all the girls treat him like a little borther sorta person and do all this "cute-sy" stuff to him xD

silverdragon87
11-09-2004, 02:08 PM
^^;;; um actually my sister is waiting for it too. hey i wonder who's gonna get it first???

Anime_Overload
11-13-2004, 02:02 AM
the anime version hasn't come out yet but it is slated to come out sometime mid to late next year from what i hear.

Anyway the manga is great. The main character Negi has to be the luckest guy in the planet! I have volumes 1 and 2 so far and im hopping to get 3 soon. I find this manga to be very funny and "entertaining." LOL I would recomend it to anyone..uhh 15 and up that is. :-P

Cowgirl Ed!!
11-13-2004, 03:59 PM
:yeahthat: :yeahthat:

Yea I heard about The Negima Anime if the people in Japan pick voices from the Love Hina Show that would be great. Heh hopefully theyl pic the girl that did Kaoolla for Fei!:D :awe:

silverdragon87
11-13-2004, 06:09 PM
are they really gonna put negima as an anime too?

Anime_Overload
11-13-2004, 10:38 PM
yup! they are

silverdragon87
11-15-2004, 02:12 PM
wooooww....i wanna watch it!!!! so they haven't put them on dvd yet???

[BlackDeath]
11-16-2004, 07:25 AM
^^;;; um actually my sister is waiting for it too. hey i wonder who's gonna get it first???
I'm betting on your sis! lol ^^

enjio
11-19-2004, 11:26 PM
I'm betting on your sis! lol ^^yeah its coming out as a movie and they are good books

silverdragon87
11-20-2004, 06:33 PM
it still gonna be just like love hina right?

Negi
11-21-2004, 05:47 PM
i luv Negima

[BlackDeath]
11-22-2004, 09:41 AM
it still gonna be just like love hina right?Well being done by Ken Akamatsu (love hina creator) and the artwork also is the same style, also done by Ken i believe, it's obvious there gonna be so similar, as i said, it's another Love Hina only with around 25 more girls!

Anime_Overload
11-27-2004, 04:51 PM
wooooww....i wanna watch it!!!! so they haven't put them on dvd yet???
No because they just started work on the anime series and it's not slated to come out in Japn until mid to late next year. That means it might not get here until 2006 at the least!

silverdragon87
11-27-2004, 06:39 PM
2006?!!!! thats too long....

Die Tod von Euch
11-27-2004, 06:41 PM
Actually, it depends... The US companies have been buying anime up faster and faster. They may even get it as it's still coming out in Japan. So, you could see it sometime late next year, instead of waiting a full two years... Perhaps.

silverdragon87
11-27-2004, 06:45 PM
so theres still a chance that negima might come sooner than expected??

Fire_Princess2192
11-27-2004, 07:17 PM
Yah! It'a a no wonder anime's been selling out quick...
it's just awsome!:D

Mingus
11-28-2004, 10:46 PM
Yeah its an awesome manga. I've been reading it for a while, but what I don't get is that it's supposed to be romance right? So how is there gonna be romance betweena pre-pubescent child and a bunch of 15 year olds? Unless this is gonna be a lolita thing, but I don't think so. So my theory is that it's gonna eventually become a 5 years later like thing. Any other theories?

Die Tod von Euch
11-29-2004, 02:58 AM
Romance doesn't mean that they have to have intercourse. Romance can take place between a couple of five-year-olds, for crying out loud.

[BlackDeath]
11-29-2004, 09:07 AM
I really don't have much to add to this...Ha ha <points and laughs at Mignus and The Death of You> your posts were amusing xD.

Gil
11-29-2004, 01:00 PM
Its cool.

Anime_Overload
11-30-2004, 01:08 AM
Might be getting Negima volume 3 for Christmas. I over heard my mom talking to one of my aunts about it.

Blaze auku
11-30-2004, 10:06 AM
i like negima i have 3 vol.

Anime_Overload
12-01-2004, 12:11 AM
what's it like? Er...on second thought don't tell me, i want to find out myself.

[BlackDeath]
12-01-2004, 06:44 AM
There a vamp, and a magi, and some fighting xD and all the girls wana be Negi's partner xP

Anime_Overload
12-02-2004, 12:53 AM
i think i heard about that somewhere.

WAIT A MINUTE!!! I told you not to tell me!!!!!

[BlackDeath]
12-02-2004, 06:26 AM
Lmao, that's why i did it xD, but with out giving you any information at all, a very very very vague discription at that!

Anime_Overload
12-02-2004, 08:58 PM
well. ok

[BlackDeath]
12-03-2004, 06:40 AM
^_^, well it looks like theres a new Love Hina thread anyways...

Die Tod von Euch
12-04-2004, 12:14 AM
The other one is about where to find Love Hina. The original LH thread is for discussing the anime/manga itself.

Anime_Overload
12-06-2004, 08:45 PM
Please stay on topic. This is a Negima thread, not a LH thread.

[BlackDeath]
12-07-2004, 06:26 AM
ooo don't you sound all responsable and even rightoeus xD, lol, well so someone add something to the topic then, i can only say stuff about the 3rd volume as it being the most recently released so far and well, for people who hasn't read it yet, i'm not naming no names <points at anime_overload> ^^, umm yeah is a good manga <shrugs>

silverdragon87
12-07-2004, 11:26 AM
so which volume do you think is better then?

Anime_Overload
12-07-2004, 08:58 PM
well there is only 3 but i like the 1st one the most cause you get to see all the girls in the open bath in that one.

[BlackDeath]
12-08-2004, 09:23 AM
I think the third, well i shouldn't really spoil it or should i anime_overload xD But one of the reasons are that Negi interacts with the girls more casually now as he has gotten to know them.

silverdragon87
12-08-2004, 11:22 AM
hmmm...i dunno bout me tho but i also kinda like vol 3 ^w^

Yuki_89
12-10-2004, 12:53 PM
Negima manga is selling like hotcakes! Everybody loves Love Hina so, it's pretty normal when Negima's as famous as Love Hina created by Ken Akamatsu. Not famous yet but it will! and it rox~!

http://www.animeforum.com/uploads/fb_group016.jpg

silverdragon87
12-10-2004, 10:53 PM
do you have any volumes of negima yet?

Anime_Overload
12-10-2004, 11:39 PM
Negima manga is selling like hotcakes! Everybody loves Love Hina so, it's pretty normal when Negima's as famous as Love Hina created by Ken Akamatsu. Not famous yet but it will! and it rox~!


I'll have to agree somewhat. It will be popular but i doubt it will every equal Love Hina in popularity. and another thing, please shrink that sig or your's, fair warning the mods hate it when they see a sig that big and it's a good way to get on their bad side quickly.

[BlackDeath]
12-12-2004, 08:55 AM
Well isn't Negima already kinda popular anyway, i took me a while to get ahold of the 2nd vol as they were always sold out so i ended up getting the 3rd vol before the 2nd!

yukina18
12-12-2004, 03:08 PM
i've never heard of it

Anime_Overload
12-12-2004, 09:54 PM
i've never heard of it
You haven't heard about alot of stuff that we are talking about have you.....

[BlackDeath]
12-13-2004, 06:16 AM
You haven't heard about alot of stuff that we are talking about have you.....
No cause most people only watch animes, in my opinion only true fanatics read the mangas!

silverdragon87
12-17-2004, 02:27 PM
well most of the time that is

yukina18
12-17-2004, 02:40 PM
You haven't heard about alot of stuff that we are talking about have you.....
sorry but i've never seen it or read it. the first time i ever seen this title was when i came on here.

silverdragon87
12-17-2004, 02:57 PM
really? hmmm i say it just came out this year

[BlackDeath]
12-17-2004, 03:07 PM
It did, about 4 months ago. So it's pretty recent, and still awaiting the 4th vol u.u

Fujiwara-Takumi
12-27-2004, 08:09 PM
The manga is good and amusing. The anime is just as fun^_^ Luv it:p
NEgima is an amusing manga and a VERY intersing anime at it too:p

silverdragon87
12-28-2004, 04:52 PM
guess what? vol 4 just came out and i just got it yesterday ^w^

Fire_Princess2192
12-28-2004, 05:24 PM
Yes...it's very...nice....

Anime_Overload
12-28-2004, 09:42 PM
I just got volume 3 with some of my Christmas money and i have to say it is the best and wierdest yet. A perverted wessal, a vampire wizard with a robot side kick, and a 1st kiss and an almost 1st kiss and alot more fanservice than the other 2 this once takes the cake. I can't wait to get Volume 4!!!!!

[BlackDeath]
12-29-2004, 12:24 AM
Damn, should've been keeping an eye on my anime/manga retailer, oh well guess i'll pick it up tommorrow xD

Anime_Overload
12-29-2004, 09:40 PM
Volume 4 has also just come out. been out for about 5 days now. I hope to get it soon too.

Hotsprings_Shinobu
01-01-2005, 10:35 PM
I only have up to volume 2 (short on money so...>.>) . But i can tell this is going to go longer than Love Hina just because of shere numbers of girls to write about.

silverdragon87
01-03-2005, 05:56 PM
if you seen the preview in the back of vol 3 then you should know that theyre going on a trip on vol 4 (as you know i shouldnt be telling any spoilers for 3 or 4 ^_^)

Hotsprings_Shinobu
01-03-2005, 09:45 PM
I haven't read volume 3 yet. I hope to get it soon. I hope i do at least.

Negi
01-03-2005, 10:46 PM
i like Negima cant u tell

Hotsprings_Shinobu
01-04-2005, 11:58 PM
yes

BurningBlazeX
01-14-2005, 11:33 AM
ive also as well never heard of it...tell me how it is

Unholy Crusader
01-14-2005, 02:25 PM
Negima is another perverted type manga from Akamatsu, Ken (The guy known for Love Hina.) I was actually kinda skeptical about Negima. When I read it, I was actually surprised by how good it was. But, the series does get better later on.

one winged devil
01-14-2005, 07:02 PM
i agree with unholy crusader it is to perverted for my tatse i regert buying it

Cowgirl Ed!!
01-14-2005, 08:16 PM
Uh, I have sources that they meet new badies, and new experiences with each other in 4. But Im not giving anything else out except evil monkey things try to strip a few of Negi's students. :nono:

Hotsprings_Shinobu
01-14-2005, 11:24 PM
Oh swell, that outta be good

Fujiwara-Takumi
01-15-2005, 11:46 AM
Negima volume 4 is fun if u add an evil wizard who can summon from small monkies to some seriously BIG monkies and let them fight against Negi-bozu, Asuna-chan, and a Samarai girl, fun things happen. Volume 5 is funnier than 4 and packed with all sorts o trouble for Negi-bozu. Lets see how he can get of the " Kiss Negi-kun" game. hehe

Hotsprings_Shinobu
01-15-2005, 11:14 PM
So you're saying that volume 4 is funnier than a berral full of monkeies? (pun intended!)

Anime_Overload
01-21-2005, 10:58 PM
Just got volume 4 tuesday and read it al lwithin 3 hours. I love it! can't wait to get volume 5 in march!

*quick spoiler* Nodaka kisses Negi in volume 5!!!!!!!!!!

[BlackDeath]
01-22-2005, 09:47 AM
I got volume four and had it for quite some time now, but i think it's not that good, they seem to be getting worse as they go on, i still like them though but i prefer the 1st better

Negi
01-22-2005, 09:53 AM
I love Negima!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:D

Anime_Overload
01-22-2005, 11:25 PM
I got volume four and had it for quite some time now, but i think it's not that good, they seem to be getting worse as they go on, i still like them though but i prefer the 1st better
Hey hold it. Don't say it gets worse just yet. I have seen some previews of the next 2 volumes and the story take a very interesting twist.

Hotsprings_Shinobu
01-24-2005, 12:57 AM
Cool i want to see the twist. But im still stuck on volume 2. I really need more money!

[BlackDeath]
01-25-2005, 01:16 AM
Hey hold it. Don't say it gets worse just yet. I have seen some previews of the next 2 volumes and the story take a very interesting twist. Ok then, i'll have to take your word on that, so now eagerly anticipating the next two volumes!

Anime_Overload
01-25-2005, 11:07 PM
Ok then, i'll have to take your word on that, so now eagerly anticipating the next two volumes!
(whew that was close) :ph34r: errr... i mean.....Enjoy the next 2 volume!:D

Hotsprings_Shinobu
01-26-2005, 01:31 AM
Lol!

[BlackDeath]
01-27-2005, 05:03 PM
<.< ... bah, so even you don't think there that good then?

Despite the fact i thought they were getting crappy i still would've collected them anyway

Anime_Overload
01-28-2005, 12:06 AM
<.< ... bah, so even you don't think there that good then?

Despite the fact i thought they were getting crappy i still would've collected them anyway
I was just trying to be funny. The story does take an interesting twist in the next 2 volumes

Hotsprings_Shinobu
01-28-2005, 11:26 PM
I think we all knew that AO.

silverdragon87
01-31-2005, 05:51 PM
hey do you know when vol 5 gonna come out exactly? just curious yknow

Inuyasha-chan
02-04-2005, 09:22 PM
i have the 4 episodes that came out, im waiting for episode 5 to come out actualy right now im watchin episode 1 lol i think the series is hilarious! ^^ but i havent read any of the manga yet i want to though but dont got money ^^;;

Hotsprings_Shinobu
02-10-2005, 01:58 PM
hey do you know when vol 5 gonna come out exactly? just curious yknow
Sometime in March

Innotech
02-11-2005, 02:51 PM
Ive only d/l 4 eps of it so far but the blue haired girl is as cute as MAhoro from MAhoromatic. Shes also sort of skitzo lol. Its pretty entertaining so far.

[BlackDeath]
02-15-2005, 11:41 AM
I have first 5... not much of an opinion, i still prefer the manga to it, and the first 5 barely even cover half of the manga, which should mean that it will be a long anime series, or so i think. Not a bad anime though ^^;

Hotsprings_Shinobu
02-19-2005, 12:04 PM
Ive only d/l 4 eps of it so far but the blue haired girl is as cute as MAhoro from MAhoromatic. Shes also sort of skitzo lol. Its pretty entertaining so far.
That blue haired girl is Nodaka Myazaki. she looks just like SHinobu only with longer hair covering her face.

[BlackDeath]
02-20-2005, 07:15 PM
That blue haired girl is Nodaka Myazaki. she looks just like SHinobu only with longer hair covering her face.
The Negima girls are just a reflection of the Hinata girls after all, Ken just added in the Love Hina personalities to key characters and added another 26 odd girls in.

Kusanagi
03-08-2005, 01:49 PM
yeah ---but, well, the aditions are good......like that ninja girl--------XD
i`ve seen so far, 7 ep. and, it`s wonderful.........XD

Hotsprings_Shinobu
03-08-2005, 04:50 PM
yeah ---but, well, the aditions are good......like that ninja girl--------XD
i`ve seen so far, 7 ep. and, it`s wonderful.........XD
You mean Keade? yeah she is a great fighter. But her face reminds me of Brock from Pokemon for some reason.

mozukai_maikeru
03-08-2005, 05:07 PM
While I have not read any of the manga, I have been watching the anime (which is up to episode 8 (fansub)... The series itself is 52 episodes long. As far as american licensing goes, there has recently been a post on animenewsnetwork.com about funimation registering the website for Negima. So, it might be possible that Funimation will be officially announcing their acquisition of the rights to Negima soon.

Here is the link to animenewsnetworks Mahou Sensei Negima page:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=4380

From there you should be able to get to the article about the website being registered by Funimation as well.

chobitfever
03-09-2005, 01:30 AM
i like the anime and the manga of nejima and i download all the episodes and buy all the manga out there

[BlackDeath]
03-09-2005, 03:42 PM
While I have not read any of the manga, I have been watching the anime (which is up to episode 8 (fansub)... The series itself is 52 episodes long. As far as american licensing goes, there has recently been a post on animenewsnetwork.com about funimation registering the website for Negima. So, it might be possible that Funimation will be officially announcing their acquisition of the rights to Negima soon.

Here is the link to animenewsnetworks Mahou Sensei Negima page:
http://www.animenewsnetwork.com/encyclopedia/anime.php?id=4380

From there you should be able to get to the article about the website being registered by Funimation as well.


Interesting i must say, but i do think that you are also missing out on the Manga. I to am getting the fan-subs and they have already missed out a considerable amount from the manga, they may show it in later episodes but i think that's highly doubtful. And there's something i didn't know - 52 episodes long, as least i now have an accurate number of it ^^;

mozukai_maikeru
03-10-2005, 02:01 AM
Thanks alot. I'll start downloading the manga from directmanga.
According animenewsnetwork... The entire series will receive a face lift, being re-cut, having cuts added, and having episode 2 completely redone.
http://www.animenewsnetwork.com/article.php?id=6112
I don't know if any of these cuts will ammend the mistakes previously overlooked in the anime, or if they will help to make the show more like the manga, but one can only hope.

[BlackDeath]
03-13-2005, 01:29 PM
I've also heard somewhere, maybe someone mentioned it around here or something **shrugs** Do you know when these changes will start or when they will be releasing them?

BALMONG
03-14-2005, 03:23 AM
who is that person you guys are talking about i never heard of that person.

silverdragon87
03-15-2005, 05:21 PM
i think youre mistaken. theyre talking about the episodes and manga of Negima....by the way vol. 5 is coming out this month in march!!

[BlackDeath]
03-15-2005, 06:56 PM
-YAY- for vol 5. Anywho they released another episode of Negima and they had the part that i wanted them to include, although the order of the episodes are now messed up and out of sync from the manga. Not saying the anime is an exact copy the of the manga of course.

One Winged Angel Sephiroth
03-17-2005, 03:09 PM
Hello. I have Negima Vol. 1-3 and im waiting for 4 but my little cuz hates it cuz he said "its not the same its no love hina" well thats his opinion so ttu all later.

chobitfever
03-17-2005, 10:27 PM
wow i have vol.8 already because i am buying the chinese version.................he he!!

Hotsprings_Shinobu
03-19-2005, 01:20 PM
Hello. I have Negima Vol. 1-3 and im waiting for 4 but my little cuz hates it cuz he said "its not the same its no love hina" well thats his opinion so ttu all later.
Volume 4 came out in December! Volume 5 should be out in the 29th!

shi_amai
03-19-2005, 02:21 PM
I asked for it for X-mas, and it looks good, but I don't know yet. Ratings?

chobitfever
03-20-2005, 07:46 AM
why are your books all so slow vol.9 is coming out in my country

[BlackDeath]
03-25-2005, 12:38 AM
People people, at all depends on where you are from for the realse date.

chobitfever
03-25-2005, 07:33 AM
what about you...............what vol. is coming out in your country..............

kamekazekid
03-25-2005, 10:14 AM
negima is awesome negi is so kawaii but the girls are more kawaii. the anime is cool but the manga is sick

silverdragon87
03-25-2005, 06:25 PM
yea i should agree with that, it is sick cuz...well its perverted

kamekazekid
03-25-2005, 08:41 PM
i cant wait until 29 and i think the 9th or 10th anime came out already. i need to check out animesuki or bakaupdate after this

kitsuna
03-27-2005, 10:54 AM
i like the manga

~Kitsuna~

Fantasy fighter
03-27-2005, 11:01 AM
I hate it

chobitfever
03-28-2005, 06:04 AM
i also like the manga and fantsy fighter.......why do you hate it?????????????

Hotsprings_Shinobu
03-31-2005, 02:10 PM
VOlume 5 of Negima has come out! Yeah! This is the best volume yet!!!!!!

Spiloer Warning!: Nodaka gets a card of her own and kisses Negi!

animeadmirer
03-31-2005, 07:35 PM
I like it but I'm getting deja vu after seeing it.

chobitfever
04-01-2005, 11:23 AM
i tell you what is in vol. 9 just for people who likes spoilers.................... negi is feeling sad because he cant control his class properly..................a carnival arrives at the school too and things go very messy for his class!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Anime_Overload
04-02-2005, 12:22 PM
I want to stop you before you go too far chobitfever. Yes i like the occational spoiler, but ONLY if i ask for it.

chobitfever
04-03-2005, 07:12 AM
sorry for the spoiler................i hope i did not offend you or make you angry??????????????????i am really sorry!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anime_Overload
04-09-2005, 10:52 AM
You didn't make me mad, i just wanted to warn you before you did.

chobitfever
04-10-2005, 06:34 AM
i am still very sorry for what i did...................how can i make it up for you???????????????/

Die Tod von Euch
04-10-2005, 11:44 AM
How about you not spam? You could do that in order to make it up to everyone...

Get back on topic, please.

[BlackDeath]
04-10-2005, 02:41 PM
Now that's a good idea, no spam, but we know spam is like a cock roach, you can never get rid of them, even if you nuke it.

Well reguarding my previous statements about the Negima anime missing out huge chunks of the manga, well they showed that chunk that i was thinking off. so well i'm kinda a happy chappy now. Although the anime still isn't all to impressive in my opinion. Akamatsu is doing the "if it aint broke dont fix it" saying, but it's all the same, just another variation of his previous success.

Anime_Overload
04-12-2005, 10:56 AM
Actually he was pretty mad at the people who did the anime, and he let them know it. So they are going to be redoing the series when they release it out of DVD.

chobitfever
04-14-2005, 03:47 AM
when are they releasing the dvd??????????????????

Athrun
04-15-2005, 06:54 PM
I can't wait till ep.14 comes out on AnimeSuki.com

sephiroth33
04-16-2005, 02:59 AM
its cool

Hotsprings_Shinobu
04-16-2005, 09:16 AM
I just learned that the T.V. version of Negima WILL NOT be brought out on DVD. however another anime comapny is going to redue the entire series and put it out on DVD. The remakes are going to follow the manga story line better and have more fanservice and everything. Ken Akamatsu was so pissed off at how badly the T.V. version was doing that HE himself actually refuse to watch the rest after episode 5.

Anime_Overload
04-16-2005, 10:20 AM
Yep they are. I've seen a few of the T.V. episodes, and they sux.

I can't wait to see the remakes.

chobitfever
04-16-2005, 08:01 PM
the anime suck quite a bit but its not that bad......................is it???????????????

animeadmirer
04-17-2005, 01:07 AM
I think the anime industry has officially run out of new ideas. Not that previous ideas that are being reused is bad. But very rarely if ever does any new ideas seem to come out with success. Negima is great but I think most people can relate it to a certain other anime.

chobitfever
04-17-2005, 02:36 AM
wow you know quite alot im impressed....................i did not think that it was possible that anime industries could run out of ideas so quickly......................

animeadmirer
04-17-2005, 05:52 AM
wow you know quite alot im impressed....................i did not think that it was possible that anime industries could run out of ideas so quickly......................
Thanks but I am just a green newbie compared to all the masters out there. :laugh: :thanks:

But seriously. Look at all the media out there. Hollywood for example, how often do you see a refreshingly new idea or concept in a movie? Similar or same themes are used over and over and over in VERY similar patterns. Not that I am blaming them. Virtually all the ideas are used up. Give me more than a dozen movie that came up in the last 4 years that are somewhat innovative or has something more or less new. :read:

chobitfever
04-18-2005, 03:38 AM
but have you watched constantine??????????????????it is the very first movie made by hollywood that has no kissing or sex.......................that shows that americans can sometimes think of something else rather than sex or kissing..................do you notice that anime industries make anime shows completely different from the manga............... for example is negima..............the anime is so different from the manga................... it sucks and the story jumps from different stories!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Die Tod von Euch
04-18-2005, 09:45 AM
Stay on topic. Constantine has nothing to do with Negima, and is also not the first movie without kissing or sex... And yes, it's very common for the anime to be nothing like the manga.

Back to talking about Negima, please. The next off topic post will be deleted.

chobitfever
04-19-2005, 07:33 AM
ok then..................i can say that the manga magister negi magi is better than the anime.................who agrees with me???????????????????????

Timothy
04-19-2005, 07:42 AM
never herd of it is it any good? ^_^

Anime_Overload
04-19-2005, 10:56 AM
YES IT is good!!!!!!!!! go buy the 1st volume now!

chobitfever
04-20-2005, 06:47 AM
i recommend the manga to you.................you should be able to get it in a nearby bookshop.........................

Athrun
04-24-2005, 02:21 AM
Has vol.9 been released yet in the united states?

chobitfever
04-24-2005, 05:52 AM
i think so....................why do you ask??????????????????

Athrun
04-28-2005, 10:16 PM
I was thinking of getting it.

chobitfever
04-29-2005, 12:21 AM
you must get all the negima series....................its very nice to read

Keiha Urashima
04-29-2005, 12:32 AM
I hear ep. 15's going to be out next month.

Well, that's just news... Not sure yet.

Ep. 14 got out last month am I right?

blue lagoon dragoon
04-29-2005, 11:41 AM
:awe: I love Negima, but why does Negi look like a little kid.;)

Vash_2007
04-29-2005, 12:36 PM
never heard of it. is it good? well i liked love hina so if its like love hina then maybe i would like it.NINJAS ARE COOL MWUAHAHHA:ninja:

luisman
05-01-2005, 08:17 PM
well i getting all the episodes episodes in vcd just for two dollars each 3
and yeah the anime is even better that love hina:p

Athrun
05-07-2005, 01:34 PM
How many volumes are there?

Princess Serenity2005
05-07-2005, 04:17 PM
How meny volumes are there?not to be mean or rude but isn't it many?

Negi
05-07-2005, 04:35 PM
:awe: I love Negima, but why does Negi look like a little kid.;)



If you love it so much wouldn't you know? He is only 10 years old *duh*
And yes I think It is obvious that I love Negima cuz my name would be different if i didn't.

chobitfever
05-08-2005, 03:19 AM
negima is a very nice manga and many people like it!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!it is a must buy!!!!!!!!!!!!!!!!!

Athrun
05-08-2005, 08:46 PM
I hate the anime of negima the animation sucks and it doesn't follow the manga good enogh. I rather just read the manga.

Negi
05-08-2005, 08:57 PM
I haven't seen the anime yet but I would perfer to just keep reading the manga cuz i am a book worm.

Crimson Soul
05-09-2005, 01:16 AM
i just got the first two manga's recently there really great...i started to watch the anime afterwards but i don't find it as good as the manga...even though i'm not that far in either of them

Unkown Soldier
05-09-2005, 01:16 AM
i herd of it and its real kool ^^

chobitfever
05-12-2005, 12:35 AM
the anime sucks and i think very few people like it......................dont even know why they bothered making such a boring anime...........................dont you all agree?????????????????????

Sakurako Shiina
05-26-2005, 12:24 PM
I loooooveee negima!!!! my username is Sakurako Shiina from negima!!!!!!!

Wiz
05-26-2005, 01:08 PM
i love the manga! some of my friends like it too.

chobitfever
05-26-2005, 09:14 PM
i wish that they did not make such a lousy show to pull its popularity rate down.......................stupid right???????????????

Chibi Misao
05-29-2005, 01:36 AM
I really love Mahou Sensei Negima!!Negi is so cute!!He's the most adorable teacher i've ever seen!

pickdaddy
05-29-2005, 01:47 AM
negima is an awesome anime

MistaCloudStrife
05-29-2005, 04:39 AM
I think its a "So-So" anime... like a rip off of Love Hina with a bit of magic... lol

chobitfever
05-29-2005, 07:05 AM
you have a nice view about negima..................yes?????????????why do you say it is a rip off?????????????????

MistaCloudStrife
05-29-2005, 05:15 PM
Ehh... 1 guy and a buncha girls.... prolly not a total rip off... but you know what i mean....

Perrinaybara162
06-07-2005, 01:07 PM
I like Negima. Its just so out there and seemingly pointless that its hilarious. I havent read through the entire manga yet, but im gettin there.

Ωmega
06-07-2005, 01:09 PM
i like it,its cute.ntw,i have a pic of the role list in color (though it doesnt have all the girls) in my personal gallery...id post it here,but im afraid of getting yelled at again

Anime_Overload
07-24-2005, 03:24 AM
I have to say that Ken Akamatsu blew it with Volume 6. I'm going to have to give it a 5/10. The battle scenes were cool but that was it's only saving grace. My favorite Character got turned into stone and missed 2/3 of the entire volume. This I have to say that this is Akamatsu's WORST work yet.
:mad:

I really think he should do a rewrite. I have been to his BBS fanforums and alot of other people think this also.

chobitfever
07-24-2005, 08:31 AM
the people changed the story a little....................now there are more battle scenes than funny scenes.......................dont you all agree???????????????????

Sakurako Shiina
07-25-2005, 02:55 AM
I love Negima!!! as u can see my username is from negima to XD

Kakizaki Misa
07-25-2005, 08:00 PM
I love Negima!!! as u can see my username is from negima to XD
So is mine Kakizaki rocks!

Anime_Overload
07-26-2005, 02:25 AM
Well according to the offical popularity poles done by Akamatsu himself, Nodoka is the overall most popular (She's been in the to 3 ever since Volume 2), followed by Asuna(has droped to 4th in the last pole ouch.) and then Setsuna (was just recently voted the most popular in the last pole after Volume 9).

Sakurako Shiina
07-26-2005, 02:28 AM
nope Setsuna is then....i forgot >_< wait nodoka then asuna and konoka o_O O_o all i know is Setsuna is first!

Anime_Overload
07-26-2005, 02:31 AM
I said OVERALL most popular. she has never dropped out of hte top 3 ever since Volume 2.

Sakurako Shiina
07-26-2005, 02:38 AM
i guess so ^^' but i really dont know why Makie was so popular o-o

Anime_Overload
07-27-2005, 02:29 AM
Well she didn't last long. She's dropped to 7th now. And her popularity is still droping.

Sakurako Shiina
07-27-2005, 02:41 AM
yeah i know! and sakurako's 30! >________<

chobitfever
07-27-2005, 06:08 AM
wow.................why so low??????????????

Sakurako Shiina
07-28-2005, 12:50 AM
I dont know -crys-

Sake
07-28-2005, 01:15 AM
I was wondering if anyone knew were to find the manga online?

Anime_Overload
07-28-2005, 03:27 AM
a little thing called Amazon.com. Bookamillion.com, and barnesandnobles.com

WOW! Shina is 30th! How'd that happen? I thought she would be in the top 15 at least!

Sakurako Shiina
07-28-2005, 06:13 PM
Yup -crys- she the 30th and ya know who's 31st? Kagusa Misora!

Anime_Overload
07-29-2005, 02:02 AM
Well duh. She is a nun after all.

[BlackDeath]
07-29-2005, 02:13 AM
Ok i just saw Negima 21 the other day and it was actually the best one so far. The white haired mage is something also, and to see Evangeline use a portion of what she really is capable of was incredible to see also. Now 1/4 of Negi's class know he is a mage now ^^;

Anyone watch the Negima anime?

-Batman-
07-29-2005, 02:22 AM
black death, prepare to be sad sometime in the next 2 episodes, that is all i have to say.

[BlackDeath]
07-29-2005, 02:31 AM
awww.. T.T i'm sad already reading that -ROFL-

Sakurako Shiina
07-29-2005, 03:40 AM
T_T if i knew how to add those spoiler tags i would!

[BlackDeath]
07-29-2005, 04:04 AM
T_T if i knew how to add those spoiler tags i would! Well the same way you add images except put the word 'spoiler' instead of 'img'

MistaCloudStrife
07-29-2005, 04:25 AM
Spoilers i think?

Alright... I've watched some eps, but I haven't been keeping up... I stopped watching when Negi and some students were trapped in that underground library and they're studying... o.O

I may watch more later on... ^_^ I dunno which... uhh... how can i put this...

Uhh... BAH I'll just say it... Animecouncil is good right?

[BlackDeath]
07-29-2005, 04:37 AM
Yes, they're the best ones doing it now, they're my ones ^^;

Anime_Overload
07-29-2005, 10:29 PM
yes it is very sad what happend in a couple of episodes. :'(

Sakurako Shiina
07-30-2005, 12:46 AM
T_T poor.....-does not speak the name-

Anime_Overload
07-30-2005, 11:21 PM
... I love teasing people.

Crimson Soul
07-31-2005, 02:29 AM
i just got the 6th manga recently (damn chapters didn't have it in so i had to order it online) and i found it the best one so far, so many sweet fights going on.

i didn't expect mana to be so good, i knew she had some fighting role after seeing her with a rifle in an early anime episode but damn she powned those demons. and that white haired kid is powerful.

i'm only on episode 20 so now i have to wait to see if they made the fights any different.

Anime_Overload
07-31-2005, 03:28 AM
I have to say that VOlume 6 is the worst volume. Nodoka getting stoned was a bad mistake on Akamatsu's part. I am a member of his offical fan BBS and i have read alot of other people have had the same reaction as i had. And many other them weren't a Nodoka fan. Many of them have sudgested that Akamatsu go back a do a rewrite of volume 6. And i agree.

Crimson Soul
07-31-2005, 03:32 AM
I have to say that VOlume 6 is the worst volume. Nodoka getting stoned was a bad mistake on Akamatsu's part. I am a member of his offical fan BBS and i have read alot of other people have had the same reaction as i had. And many other them weren't a Nodoka fan. Many of them have sudgested that Akamatsu go back a do a rewrite of volume 6. And i agree.well yeah i hated that part of it since nodoka is my fav character in the series

Sakurako Shiina
07-31-2005, 05:26 PM
they dont show much of Sakurako -is sad- Eva just gets waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayyyyyyyy cooler than before!! which made her my 3rd fave ^_^ after Sakurako and Yue..

Anime_Overload
07-31-2005, 11:05 PM
Don't worry. I hear Akamatsu is going to be giving her a part soon. Some tim ein the next 2 volumes i beleive.

Crimson Soul
07-31-2005, 11:23 PM
i wanna see something on zazie, you'd think she'd stand out a bit more

Sakurako Shiina
08-01-2005, 03:27 AM
she talked o-o in volume 10 i think she attually smiled! lol!

Crimson Soul
08-01-2005, 04:41 AM
volume 10 *sigh* i have a long wait then...volume 7 comes out in steptember here and volume 9 comes out in march next year....such a long wait for volume 10

Kakizaki Misa
08-01-2005, 03:35 PM
volume 10 *sigh* i have a long wait then...volume 7 comes out in steptember here and volume 9 comes out in march next year....such a long wait for volume 10
I know a place to download it

Anime_Overload
08-01-2005, 10:28 PM
Don't worry Zazie gets her turn too. sometime in Volume 12 i think. And i know where to DL volume 10 also :-P

Crimson Soul
08-02-2005, 12:05 AM
there's no way i can wait over a year for all those volumes to come out..i'll buy them when they come out but could i have a site for now

Sakurako Shiina
08-02-2005, 03:20 AM
tehe i know a place to!

Edit by Shi: DO NOT POST LINKS TO SITES FOR ILLEGAL DOWNLOADING, 'K THANKS.

chobitfever
08-02-2005, 06:12 AM
nice site..................but isnt it like spoilers????????????????????

Crimson Soul
08-02-2005, 09:33 AM
oh i remeber that site..i forgot the adress for awhile but i've been on it before thx..that should hold me untill they come out here and i can get the books

Sakurako Shiina
08-02-2005, 04:52 PM
oh i remeber that site..i forgot the adress for awhile but i've been on it before thx..that should hold me untill they come out here and i can get the books
Glad ta help!

Anime_Overload
08-02-2005, 10:19 PM
tehe i know a place to! http://animegalleries.net/bbs/images/smilies/laugh.gifDo'h! That's where i got mine too....http://animegalleries.net/bbs/images/smilies/tongue.gif

lilchichiri94
08-03-2005, 02:43 AM
i like negima even though i didnt finished reading the fist vol yet:) .

Sakurako Shiina
08-03-2005, 03:40 AM
http://animegalleries.net/bbs/images/smilies/laugh.gifDo'h! That's where i got mine too....http://animegalleries.net/bbs/images/smilies/tongue.gif
Cant wait tell they put up the next volume!

Anime_Overload
08-04-2005, 02:47 AM
I already know who wins in the 1st rounds. what me to tell?

Sakurako Shiina
08-04-2005, 08:15 PM
i know! XD hehehe

Anime_Overload
08-04-2005, 11:05 PM
oh... ok.

Sakurako Shiina
08-05-2005, 12:18 AM
lolz~ yups

Die Tod von Euch
08-05-2005, 03:27 AM
Can we not treat this like a chat room? Thanks. Continue to spam, and I'm going to have to close the thread... :(

Anime_Overload
08-05-2005, 04:57 PM
Sorry! *bows*

Who can't wait till volume 7 comes out?

Sakurako Shiina
08-06-2005, 01:49 AM
Sorrys!

Me i cant wait!!!! but first i cant wait till they have volume 11 up on that site!!!!! They better hurry! I also want to watch the dvds and play the games!!

Anime_Overload
08-06-2005, 11:01 PM
There is actully going to be a 2nd anime series version of Negima. This one is only going to be on DVD and Akamatsu is going to screen every epsiode! It going to be more acurate to the manga nd is going to have alot more fanservice in it!

Sakurako Shiina
08-07-2005, 12:39 AM
reeaallly!!!! i wanna see!!!! Lolz~ I hope chisames hair wont be GREEN! >-<

Anime_Overload
08-07-2005, 01:53 AM
yes let's pray that it isn't. and let's pray that Makie and the Narutaki twins' hair isn't Pepto Bismol pink..... I hate that color!

Sakurako Shiina
08-07-2005, 09:46 PM
its wayy to ugly!!! >-< and i hope asuna's eyes arnt different!

Anime_Overload
08-07-2005, 10:33 PM
They're different in the manga also!

Here's something I think you guys would be interested in hearing. I was just at Akamatsu's fanBBS and just saw there a guy named Michel who is the vice president of the Anime/Manga club at Virgina Tech. posted that of the 30 people in the club who got volume 6 about 28 of them thought is was a total desaster. Now if that many people in a major univeristy's anime/manga club didn't like it then Akamatsu had really better concider redoing Volume 6.

I have agree with them. Volume 6 did stink.

Sakurako Shiina
08-07-2005, 11:39 PM
I didnt hate it to much X_X I sorta liked it XD but you guys probable hate it cause they turned Nodoka into stone right

Anime_Overload
08-08-2005, 04:58 AM
Well from what i have read, many Non-Nodoka fans were also angered when she was turned into stone.

chobitfever
08-08-2005, 10:15 PM
wow.................i wonder why...............

Anime_Overload
08-08-2005, 11:12 PM
cause it ruined the story in that volume from there on out.

Sakurako Shiina
08-09-2005, 12:47 AM
that is true......I still wish he would show more of Shiina-san

Anime_Overload
08-09-2005, 07:20 AM
Don't worry! I know for a fact Sakurako gets her day in the spot light soon.

Sakurako Shiina
08-09-2005, 11:25 PM
when? WHEN??? WHEEN???? tell!!! me!!!! tell meee noww!!!

Anime_Overload
08-10-2005, 01:41 AM
Sometime in Volume 12 i think. Or it maybe 13. I know that her time will come shortly after the turnament is over.

YEAH! THIS IS MY 1,300TH POST! AND 1 YEAR ANIVERSIRY WHEN I JOINED HERE!

Sakurako Shiina
08-10-2005, 03:05 AM
O_O LUCKY YOU!!!!!! >=< anywho!!how do ya know that???? the volumes arnt even out >-<

Anime_Overload
08-11-2005, 12:03 AM
Akamatsu's fan BBS. true that they arn't out yet, but he does plan ahead.

Sakurako Shiina
08-11-2005, 12:43 AM
oo........T_T can ya pm me teh link?

Anime_Overload
08-11-2005, 02:56 AM
Can you read Japanese?

Sakurako Shiina
08-11-2005, 03:26 AM
no ^^;;

Mink
08-11-2005, 03:45 AM
Never heard of it...

Sakurako Shiina
08-11-2005, 05:12 PM
well not many people have -shurgs-

Anime_Overload
08-11-2005, 10:33 PM
no ^^;;
Then i guess you won't be able to read his site then.....http://animegalleries.net/bbs/images/smilies/frown.gif

Sakurako Shiina
08-12-2005, 04:26 AM
awwwz....>_> can ya pm me teh link anyway XD

Anime_Overload
08-12-2005, 04:44 AM
if you say so...

NODOKA #1!

Sakurako Shiina
08-12-2005, 08:23 PM
Really!!!! What bout...Sakurazaki Setsuna?

Crimson Soul
08-12-2005, 11:12 PM
NODOKA #1!
i fully agree with that,
i hope she wins in the end like shinobu should have

Sakurako Shiina
08-13-2005, 03:41 AM
nooo...!!!! I dont agreeeee!!!! >.> <.<

shinju hoshi
08-13-2005, 08:36 AM
got no idea what it is :$

Gizoku
08-13-2005, 03:01 PM
negimas awesome, i havent seen the anime but ive read the mangas and i give it a 10/10

Sakurako Shiina
08-13-2005, 05:09 PM
i havnt seen the anime etheir

Anime_Overload
08-14-2005, 02:40 AM
I've seen bits a pieces of the anime. The animation is remonesant of Pokemon. But there's going to be a 2nd anime series that will follow the manga more and there will be more fanservice. This one Akamatsu is going to oversee himself.

Sakurako Shiina
08-14-2005, 03:36 AM
Yay!!!! I wanna see XD!!! have i said this already?

Crimson Soul
08-14-2005, 03:47 AM
I've seen bits a pieces of the anime. The animation is remonesant of Pokemon. But there's going to be a 2nd anime series that will follow the manga more and there will be more fanservice. This one Akamatsu is going to oversee himself.
good the anime is really far off from the manga at parts....(some differences i didn't mind like konoka kissing setsuna to heal her) but the whole kanto area episodes were so far off most of the time

Sakurako Shiina
08-14-2005, 03:51 AM
good the anime is really far off from the manga at parts....(some differences i didn't mind like konoka kissing setsuna to heal her) but the whole kanto area episodes were so far off most of the time
Agreed with you...